Click here for Myspace Layouts

Thursday 31 March 2011

Kembar Siang



Synopsis
Kembar siang menceritakan tentang kehidupan awal dan awi sepasang kembar seiras. awal abang dan awi adik. awal normal tetapi awi sedikit terencat dan lurus bendul kerana pernah mengalami demam panas. tetapi awi mempunyai daya ingatan dan kemahiran mengira yang luarbiasa dan sering memberi tuisyen kepada mazli dan izan, anak sekolah yang sering menemaninya. awal dan awi mewarisi rumah dan kedai runcit peninggalan arwah bapa mereka haji sabran. pengurusan kedai runcit itu dilakukan oleh mereka berdua: awal jadi bos dan awi jadi pekerja.

Kedai runcit awal dan awi mempunyai saingan dengan sebuah lagi kedai runcit di seberang jalan milik pak din duda. tapi awal dan awi telah dipesan oleh arwah bapa mereka bahawa dalam berniaga mesti sentiasa jujur dan mesra pelanggan. ini berbeza dengan sikap dan perangai pak din duda yang sentiasa mencari peluang untuk mengaut keuntungan. pak din duda yang sudah tiga kali menduda mempunyai seorang pekerja, mak yam. tetapi mak yam tidak dibayar gaji tetap, tetapi dibayar komisyen pada setiap jualan. mak yam mendapati komisyennya sangat sedikit. kedai pak din duda tidak dikunjungi ramai pelanggan kerana barang-barangnya yang sedikit dan harganya pula mahal.

Pak Din duda melihat awi yang rajin dan mahu awi bekerja di kedainya kerana dia sendiri lebih suka berehat dari bekerja. pak din duda pujuk awi dan berjanji akan carikan gadis cantik jadi isteri awi. tetapi rahsia pak din duda terbongkar bila dia sendiri tak dapat membezakan yang mana awi dan yang mana awal.




Genre
Drama | Comedy


Download:
AVI (700MB)
part 1- http://adf.ly/lveJ
part 2- http://adf.ly/lvf9
part 3- http://adf.ly/lvg8
part 4- http://adf.ly/lvgc

RMVB (271MB)
part 1- http://adf.ly/mNOz
part 2- http://adf.ly/mNPq 


No comments:

Post a Comment

    follow me on Twitter
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...